Synergon Integrator
Betűméret növeléseBetűméret csökkentése
Nyomtatás
Unified Communication

A Unified Communication, régebbi elnevezésén IP telefonrendszer, tulajdonképpen a hagyományos telefon beszédforgalmi szolgáltatásokat váltja ki a számítástechnikai hálózat felhasználásával.

Az IP telefonrendszer első látásra abban különbözik a hagyományos alközponti rendszerektől, hogy nem igényel külön kábelhálózatot, hanem a beszédátvitel is a meglévő számítógép hálózaton keresztül, az adatátvitellel integrálva történik. Az IP telefonok közvetlenül a helyi Ethernet hálózathoz kapcsolódnak, és a szabványos VoIP protokollok segítségével történik az emberi hang átvitele. Az IP telefonok a hálózati eszközökön keresztül kapnak tápellátást (PoE – Power over Ethernet, Etherneten keresztüli tápellátás), ehhez ilyen képességű hálózati eszközök szükségesek. A vezeték nélküli készülékek –megfelelően tervezett WLAN hálózat esetén – képesek az adathálózati WLAN-t hangátvitelre is használni.

Az IP telefonrendszert különböző szabványos interfészeken, pl. ISDN2, ISDN30 felhasználásával kapcsolhatjuk a nyilvános telefonhálózathoz, vagy a vállalat meglévő hagyományos alközpontjához. A mobil költségek csökkentésének céljából az IP telefonrendszer GSM adaptereken keresztül közvetlenül csatlakozhat egy, vagy több mobil szolgáltató hálózatához. Az IP technológia lehetőséget biztosít arra is, hogy közvetlen IP kapcsolaton H.323 és SIP protokollokon keresztül más telefonközpontokhoz vagy szolgáltatókhoz kapcsolódjanak.

A Unified Communication előnyei az integrált és a szabványos VoIP alapú átvitelből erednek, mivel az integrált infrastruktúra hatékonyabban használható ki és tartható fenn, illetve az IP telefonrendszerek és a vállalati alkalmazások gyorsabban, költséghatékonyabban integrálhatók, mert ma már az alkalmazások is nagyrészt az IP szabványon alapulnak.

A Unified Communication Presence megoldás integrálásával képes jelezni egy adott felhasználó elérhetőségét, azaz tájékoztat arról, hogy a keresett fél éppen telefonál, személyi számítógépénél vagy valamilyen videoterminálnál ül-e. Az egységes személyi kommunikátor és az egységes híváskezelő alkalmazások ennek alapján segítenek a felhasználóknak kapcsolatot teremteni munkatársaikkal, megválasztva a kommunikáció adott pillanatban leghatékonyabb módját.

Forgalmazott megoldások

A SYNERGON Unified Communication megoldása Cisco technológiára épít, de számos saját, és partnerei által fejlesztett kiegészítést tartalmaz, mint pl.:

  • Hangpostaláda-rendszer

  • IVR rendszer

  • Call Center rendszer

  • LDAP XML integráció

  • Kiegészítő XML alkalmazások

  • XML multimédiás telefonhasználati útmutató

  • Díjszámláló rendszer (CasPro)

  • Hangrögzítő rendszer (CARIN)

  • Wireless IP telefon integráció. Egyes Wifi képes GSM telefonok integrációja a vállalati telefonrendszerbe (pl. nokia e sorozatú készülékek esetében)

  • Hang és videokonferencia rendszerek

  • Presence megoldások

MIÉRT A SYNERGON? 

A SYNERGON a CISCO legnagyobb magyarországi partnere, 11 éve CISCO Gold Partneri minősítéssel rendelkezünk. A magyar informatikai piacon a SYNERGON rendelkezik CISCO platformon az egyik legnagyobb megvalósított telekommunikációs és IP telefon tapasztalattal. Mind szakembereink száma, mind képesítéseik, mind technológiai tapasztalatuk garancia a sikeres bevezetésre.

A hazai rendszerintegrátorok között a SYNERGON tudja felmutatni a legtöbb referenciát IP telefónia területén, mind megvalósítás, mind pedig az üzemeltetés és támogatás tekintetében. A SYNERGON által nyújtott IP telefonrendszer alapvető előnyei:

  • Fenntartási költségek csökkentése

  • Felhasználói hatékonyság növelése

A SYNERGON az IP telefonrendszer termékeihez a következő hozzáadott értékű szolgáltatásokat nyújtja:

  • A Bevezetési tanácsadás a hálózat felmérését, a hálózat megfelelőségének vizsgálatát, javasolt fejlesztési lépések kidolgozását és a javasolt rendszer ROI elemzését tartalmazza.

  • A Tervezés az IP telefonrendszer kiviteli terveinek elkészítését tartalmazza.

  • A Kivitelezés az IP telefonrendszer kiviteli tervei alapján történő megvalósítását és megvalósulási dokumentáció elkészítését tartalmazza.

  • A Rendszertámogatási szolgáltatás a klasszikus Support szolgáltatásokat jelenti, amely a helyi üzemeltetési csapat támogatására hivatott.

  • A Rendszeradminisztrátori oktatások az üzemeltetési személyzet oktatását célozza.

  • A fentieken túl tervezünk Távmenedzsment szolgáltatást az IP telefonrendszerhez, olyan ügyfelek esetén, ahol nincs helyi üzemeltetési személyzet.

GYAKRAN FELTETT KÉRDÉSEK 

Rendelkeznek az IP telefonrendszerek az intelligens alközponti rendszereknél megszokott széles szolgáltatás palettával?

Az Cisco IP telefonrendszer és telefon alkalmazásai rendelkeznek az intelligens alközponti rendszerekben megszokott szolgáltatásokkal, de a CTI alkalmazások tekintetében lényeges előnyökkel rendelkeznek, mivel ezek az alkalmazások sokkal rugalmasabban és gyorsabban testre szabhatók, integrálhatók a számítógépes rendszerekhez. Az IP telefonok segítségével a beépített szolgáltatások kényelmesebben használhatók, és ezért a felhasználók jobban ki fogják használni ezeket a lehetőségeket.

Milyen a hangminőség?

Az IP telefonok hangminősége azonos a digitális alközponti rendszerek minőségével, mivel ugyanazt a szabványos (G.711) kódolást alkalmazzák. A hálózatban rendelkezésre álló sávszélesség függvényében a hangminőség akár Hi-Fi minőségig is növelhető.

Milyen a rendszer rendelkezésre állása?

A lassan már évtizedes fejlesztéseknek köszönhetően a Cisco alapú IP telefonrendszerek rendelkezésre állásra semmivel sem alacsonyabb, mint bármely hagyományos alközponté.

A meglévő aktív hálózati eszközök alkalmazhatók?

A korszerű LAN és WAN hálózati eszközök rendelkeznek az IP telefonrendszer alkalmazásához szükséges ún. QoS szolgáltatásokkal. A QoS funkciók hiányában szükséges hálózati rekonstrukció az adathálózat korszerűsítését és egyben új alkalmazások bevezetésének a lehetőségét is megteremti.

Tud-e magyarul a rendszer?

Igen, és akár készülékenként megadható hogy milyen nyelvű legyen a kezelőfelület.

Oldal tetejére

Megoldásainkról bővebb információt a kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével és elküldésével kérhet.